Miljoenen mensen in lage- en middeninkomenslanden missen nog steeds elementaire oogzorg. de Lions erkennen deze dringende behoefte aan brillen en zamelt herbruikbare brillen in.
De verzamelde brillen  gaan op transport naar het Lions Official Eyeglass Recycling Centre in le Havre (Fr.)  voor verdere verwerking. Daar worden de brillen gesorteerd in bruikbare en onbruikbare glazen, verwerkt en op voorraad gezet voor visie-initiatieven over de hele wereld.
Ons Lion-lid Auke Vreeling heeft deze activiteit gedurende 40 (!) jaar gecoördineerd. Lees het artikel in de Berkelbode.
Meewerkende opticiëns zijn Hans Anders, Bril-in mode, en Pearl in Lochem en Sven voor ogen in Ruurlo.
Natuurlijk kunt uw oude bril ook persoonlijk inleveren bij een van de Lionsleden of (iedere vrijdag- en zaterdagmorgen) bij Lions Lochem Helpt, Ampsenseweg 10 in Lochem.