Lions Lochem Helpt is het belangrijkste en grootste fundraisingproject van Lions Club Lochem-Berkelland West.
In dit project verzamelen de leden oude spullen van personen en bedrijven in de Achterhoek. De spullen worden vervolgens gefotografeerd en op Marktplaats gezet.
Het project startte ruim 10 jaar geleden op initiatief van Huib Vreugdenhil, sinds 1988 Lions-lid in hart en nieren.

“Eerst deed ik het verzamelen en verkopen van de tweedehands goederen van huis uit in Borculo. Daarna mochten wij jarenlang aan Hanzeweg 4 in Lochem zitten waar in de loop der tijd niet alleen spullen via Marktplaats aan de man werden gebracht, maar ook geleidelijk een kringloopwinkel ontstond en velen ons wisten te vinden. In verband met de nieuwbouwplannen aan de Hanzeweg zijn wij verhuisd naar het terrein van Pactum,  aan de Ampsenseweg 10 in Lochem waar wij nu onze goederen aan de man brengen.”

LLH heeft een eigen Facebook-pagina.

De opbrengst komt voornamelijk (op jaarbasis duizenden euro's) ten goede aan goede doelen in Lochem en Berkelland, en voor een beperkt deel aan nationale en internationale Lionsdoelen, zoals b.v steun aan Oekraïne.