Lions Clubs International organiseert dit jaar voor de 36e keer de Peace Poster Contest, de VREDESPOSTER-WEDSTRIJD  voor kinderen in de gehele wereld.
Deelname staat open voor kinderenvan 11 tot 13 jaar.
Honderdduizenden kinderen geven in de vorm van een poster uiting aan hun gevoelens over Vrede.
Achter elke tekening zit een bijzonder kind met haar of zijn ervaringen. Het is heel ontroerend om te zien wat hen beweegt.
Een van de doeleinden van Lions Clubs International is het tot stand brengen en in stand houden van een geest van begrip tussen de volkeren van de wereld. Dit is ook de missie van de VN. Vandaar dat de prijsuitreiking plaatsvindt op de Lions-VN dag in maart.

Vanaf 2018 organiseert onze club de Lions International Peace Poster Contest in Lochem en Berkelland West.
Het thema van het komend jaar is: "durf te dromen!".
Ongeveer 8 basischolen uit Lochem, Borculo en Ruurlo doen aan de vredesposterwedstrijd mee.

In 2019 won Luuk Koeleman uit Nettelhorst, met zijn poster met het thema "de reis van de vrede", niet alleen onze clubprijs en vervolgens de districtsprijs, maar werd hij ook de nationale winnaar!